Jos Niesten Trofee en Mart Kos Kanjer uitgereikt

15 april 2023 -

Tijdens de jaarlijkse prijsuitreiking seizoen 2022-2023 ontving Eveline Krom de Jos Niesten Trofee voor haar prestaties over het seizoen 2022/2023. Zij kreeg de trofee op voordracht van haar trainers. De trofee werd, zoals gebruikelijk, uitgereikt door Jos Niesten sr. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt als stimuleringsprijs en als beloning voor de goede inspanningen.

Dit jaar werd voor het eerst de Mart Kos Kanjer uitgereikt. Deze prijs is in het leven geroepen ter nagedachtenis aan Mart Kos die in mei 2022 overleed. De Mart Kos Kanjer ging naar Jan Niesten. Rita Kos, de weduwe van Mart Kos reikte de prijs uit. De Mart Kos Kanjer kun je niet winnen, maar moet je verdienen. De prijs is bestemd voor iemand die zich op één of andere manier voor de club heeft onderscheiden.
Jan is al 20 jaar lid van IJsclub Kees Jongert en al 16 jaar jeugdschaatsinstructeur. Op de oorkonde, die bij deze Kanjer hoort, staan de redenen waarom Jan de Mart Kos Kanjer verdient.

De foto’s van de andere prijswinnaars kan je hier bekijken.