Doe mee met de Dag van de Sport!

16 juni 2021 -

IJsclub Kees Jongert doet zaterdag 21 augustus mee met de Dag van de Sport Beverwijk. Net als jullie hebben wij ook heel veel zin om weer samen te sporten en iedereen in Beverwijk te laten zien hoe leuk sporten is.
Om inwoners van Beverwijk te laten zien hoe machtig mooi onze sport is organiseren we op zaterdag 21 augustus de Dag van de Sport. Deze dag zetten meer dan 30 sportaanbieders hun deuren open en kan iedereen de hele dag de sporten ervaren die hij/zij wil. Ook jij kunt een bijdrage leveren! Vertel jouw  vriend(in)/broer/zus/neefje/nichtje/buurman/buurvrouw over deze dag. En nodig hen uit om ook lekker de sport te ervaren waar ze interesse in hebben.

Wat gaan we doen?
Schaatsen doen wij van oktober tot april op de kunstijsbaan in Haarlem. Maar wat doe je in de zomer om in de winter goed voor de dag te komen? Schaatsers fietsen, skeeleren en doen veel aan loop- en krachttraining in de zomer. Om het schaatsen na te bootsen, gebruiken zij ook schaatsplanken. Zo kunnen zij dezelfde beweging trainen wanneer er geen ijs is. Tijdens de Dag van de Sport voeren wij samen met jullie een aantal van deze oefeningen uit. We hopen op veel animo bij sporthal De Walvis. Als het droog is, staan wij buiten; als het regent, staan wij binnen.

• Wij zijn van 10.00 tot 16.00 uur bij Sporthal De Walvis. Je hoeft niet te reserveren, je bent van harte welkom!
  • Je hoeft geen sportattributen mee te nemen, alles is aanwezig.
  • Trek sportkleding aan; iets waarin je je makkelijk kunt bewegen.
  • Je volgt bij ons een proeftraining ‘droogschaatsen’; verschillende schaatsoefeningen ‘op het droge’.

Wat is de Dag van de Sport?
Ken jij dat? Eigenlijk wil jij ook wel een sport beoefenen en meer bewegen. Maar welke sport of activiteit past nou bij jou? Sport of beweeg je liever individueel of hou je juist van sporten in groepsverband? Ben je iemand die ‘balgevoel’ heeft of toch liever met cardio of krachtsport bezig is? Zoek je een combinatie van lichaam en geest of wil je liever fysiek tot het uiterste gaan? Alles is mogelijk en er is geen beter moment dan het op zaterdag 21 augustus zelf te ervaren.

In samenwerking met het sportakkoord zetten heel veel sportverenigingen en sportorganisaties op zaterdag 21 augustus 2021 hun deuren open. Met elkaar maken we er een feestje van!

Meer informatie over de Dag van de Sport en alle deelnemende sportaanbieders?
Ga naar de website www.dagvandesport.nl