Mieke Heine, Simon Wijte en Luc Heine in de prijzen

3 maart 2019 -

Bij de Kennemer Cup vielen drie Kees Jongertrijders in prijzen: Mieke Heine werd 2e bij de masters, Simon Wijte werd 2e bij de heren senioren en Luc Heine werd 3e bij neosenioren.

Van Kees Jongert deden er negen rijders mee aan de wedstrijden. De andere deelnemers van Kees Jongert waren:
Jos Niesten (16e bij de masters)
Dennis Niesten (4e bij de senioren)
Esther Pletting (4e bij de senioren)
Maartje Heine (4e bij de neosenioren)
Chris Niele (12e bij de masters)
Jaap Zonneveld (16e bij de junioren B)

De Kennemercup is een baanbrede schaatscompetitie tussen wedstrijdrijders voor alle wedstrijdrijders die de Kennemerkunstijsbaan Haarlem als thuisbaan hebben en is over 15 avonden verreden. Per rijder kon er gedurende het seizoen maximaal 3030 punten worden verdienen. In 10 categorieën is er door 176 rijders gestreden om punten voor het eindklassement en ze hebben samen maar liefst 365 PR’s gereden. Wessel Ubink wist zelfs op de 700 meter een nieuw baanrecord te rijden. Gemiddeld reden er 46 Kennemercupstrijders per wedstrijd.