Clubkampioenen IJsclub Kees Jongert gehuldigd

9 april 2018 -

Traditiegetrouw huldigt IJsclub Kees Jongert aan het eind van het schaatsseizoen de clubkampioenen en worden de Jos Niesten Trofee en Henk Agterberg Bokaal uitgereikt. Vrijdag 6 april vond de prijsuitreiking plaats in het clubgebouw van de ijsclub.

De clubkampioenen zijn: Tycho Faber en Jona Kool (pupillen), Jaap Zonneveld en
Merel Pletting (junior C), Tristan Hagen en Maartje Heine (junior A), Luc Heine (neo senior), Simon Wijte en Esther Pletting (senior), Jos Niesten en Mieke Heine (masters).

Klik hier voor de uitslagen van de clubkampioenschappen 2017-2018.

Jos Niesten mocht de Jos Niesten Trofee dit jaar aan zijn zoon uitreiken. Jos Niesten jr.  kreeg deze prijs voor zijn goede prestaties en inzet. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt als stimuleringsprijs en als beloning voor de goede inspanningen. Jos jr. is lid van Kees Jongert sinds 1999. Hij was er een aantal jaar tussenuit en heeft daarna het schaatsen weer heel goed opgepakt. Op de langebaan rijdt hij zijn wedstrijden en hij verbeterde dit seizoen op de 500, 1500 en 3000 meter zijn persoonlijke records. Echt uitblinken doet hij op de marathon. Vorig seizoen eindigde hij op een mooie achtste plaats in het eindklassement marathon C2, dit seizoen werd hij heel knap  eerste. Hij slaat vrijwel geen training over, zijn techniek verbetert nog steeds en hij is naast het schaatsen ook actief op de mountainbike en de racefiets. Hij is zeer regelmatig aanwezig bij clubevenementen en altijd geïnteresseerd in andere clubleden.

De Henk Agterberg Bokaal ging naar Kees Denneman. Deze prijs kun je niet winnen, maar moet je verdienen. De bokaal is bestemd voor iemand die zich op één of andere manier voor de club heeft onderscheiden. Kees is al jaren vrijwilliger bij de ijsclub en altijd inzetbaar bij natuurijs als bediener van de veegmachines. Bij problemen met de machines is hij ook de monteur. Kees maakte sneeuwschuivers en heeft de machinale sneeuwschuiver voor Kees Jongert ontworpen. Hij reed zelf nog de Elfstedentocht, is nog steeds actief schaatser en toerfietser en reed gedurende 40 jaar diverse Kees Jongert tochten. Kees is trouw lid van de ijsclub en altijd betrokken. Om deze redenen ontving hij dit jaar de Henk Agterberg Bokaal.