Wedstrijden

Hoe werk dat dan?

Voor een overzicht van de wedstrijden verwijzen we naar de wedstrijdkalender die je aan het begin van het schaatsseizoen via de mail krijgt. De wedstrijdkalender staat ook in het clubblad. Speciaal voor pupillen en junioren C is er een baancompetitie en zijn er naast de gebruikelijke afstanden (100, 300, 500, 700 en 1000 meter) ook een aantal funwedstrijden. Meer informatie hierover vind je op www.ijskonijncup.nl.

Hoe schrijf je je in voor een wedstrijd?

Om je in te kunnen schrijven heb je een wedstrijdlicentie nodig. Hierop staat een relatienummer. Houd dit nummer bij de hand en ga naar de website: inschrijven.schaatsen.nl

1. Selecteer bovenaan de pagina: langebaan en Haarlem.

Alle langebaanwedstrijden in Haarlem verschijnen nu op het scherm.

2. In de tweede kolom zoek je vervolgens de wedstrijd waaraan je wilt meedoen. Dit kan zijn:

• IJskonijncup (alleen voor pupillen),
  • IJsbeerwedstrijd (alleen voor junioren B en C),
  • Baanwedstrijd (voor de overige categorieën),
  • Clubwedstrijd groep 2-3 (voor alle categorieën).

Let goed op welke categorie in deze kolom wordt vermeld. Bij te weinig inschrijvingen wordt de wedstrijd opengesteld voor meer categorieën of worden clubwedstrijden opengesteld voor rijders van andere wedstrijdgroepen. Zo kun je meer wedstrijden rijden als je dat wilt.

3. Klik in de vijfde kolom op inschrijven en volg de instructies op het scherm.

4. Als je alles goed hebt ingevuld en bevestigd, ontvang je een inschrijfbevestiging via de mail. Bewaar deze goed, want hiermee kun je je afmelden voor een wedstrijd.

Hoe meld je je af voor een wedstrijd?

Zolang de wedstrijd voor inschrijving open staat, kun je je afmelden via de inschrijf-bevestiging die je via de mail hebt ontvangen. Als de wedstrijd voor inschrijving is gesloten, dan kun je je tot één dag voor de wedstrijd afmelden via een mailtje aan wedstrijden@bchaarlem.nl. Vermeld in je mail:

• de dag en datum van de wedstrijd,
  • het begintijdstip van de wedstrijd,
  • je naam,
  • je wedstrijdnummer (het nummer op je wedstrijdlicentie),
  • je wedstrijdcategorie,
  • de afstanden waarvoor je je hebt aangemeld,
  • IJsclub Kees Jongert.

Op de dag van de wedstrijd kun je je alleen nog telefonisch afmelden via 023-5491245. Meld hierbij ook bovenstaande gegevens.
Let op: als je zonder afmelding niet komt opdagen voor een wedstrijd, dan word je uitgesloten voor deelname aan de eerstvolgende wedstrijd.

Wedstrijdbandjes

Voor de wedstrijden heb je wedstrijdbandjes (rood/wit en blauw/geel) nodig. Hoe dat verder werkt met die bandjes, dat zal je trainer je uitleggen. We zullen vast één ding verklappen: ‘binnen is het licht en buiten is het donker…’. Wedstrijdbandjes kun je kopen op de ijsbaan in Alkmaar. Ook via internet zijn de bandjes te krijgen, als je googled op ‘wedstrijdbandjes schaatsen’.

Voor de wedstrijden ben je minimaal een half uur van tevoren aanwezig om in te lopen en je voor te bereiden. Hoe het verder in zijn werk gaat, leer je tijdens de trainingen en bij de wedstrijden.