Jeugdschaatsen/-skeeleren

Cursus jeugdschaatsen najaar 2023

IJsclub Kees Jongert organiseert een kennismakingscursus schaatsen voor de basisscholen van Beverwijk,
Wijk aan Zee  en Heemskerk voor de groepen 5, 6, 7 en 8. De cursus bestaat uit 11 lessen op zaterdagochtend van 9.25 uur tot 10.25 uur. De eerste les is op zaterdag 30 september 2023.

Accommodatie
Kunstijsbaan Kennemerland te Haarlem. U moet zelf voor het vervoer zorgen naar en van de ijsbaan.

Cursusgeld
€ 56,00 per persoon inclusief toegang tot de ijsbaan.

Begeleiding
Instructeurs van IJsclub Kees Jongert

Vóór 15 september 2023 (schrijf op tijd in om teleurstelling te voorkomen).
Aanmelden kan via het inschrijfformulier jeugdschaatsen.

Na ontvangst van de inschrijving ontvangt u nadere informatie o.a. over het afhalen van het abonnement en de schaatsenkeuring.

Nadere informatie
Het centrale nummer voor alle informatie is op werkdagen bereikbaar tussen 19.00 uur en 20.00 uur
de heer Henk Gouma
T 06-38304941
E jeugd@ijsclubkeesjongert.nl

In tien lessen leer je:

• hoe je vooruit komt op het gladde ijs,
  • schaatsen zonder te vallen,
  • snelheid maken,
  • remmen en natuurlijk nog veel meer!

Ook spelletjes ontbreken niet in de lessen.

De ijsclub begon in 1974 met schaatslessen voor de jeugd.

Het doel van de schaatslessen is om de kinderen op een leuke en speelse manier te leren schaatsen. Dit gebeurt in meerdere groepen met verschillende niveaus. De kinderen kunnen na een of meerdere seizoenen goed schaatsen. Op de dagen dat er natuurijs ligt, kunnen zij al schaatsen op onze eigen baan en misschien zelfs wel een toertochtje rijden.

Daarna kunnen ze ook nog gericht gaan trainen en deelnemen aan officiële wedstrijden. Wie weet zit er wel een nieuwe Sven Kramer of Ireen Wüst tussen.

Het allerbelangrijkste is natuurlijk dat de kinderen enthousiast zijn en plezier in het schaatsen hebben. Daar helpen wij ze heel graag bij!

Voor wat betreft de schaatsen bevelen wij een Combinoor aan. Bekende merken zijn Viking of Zandstra. Wij raden kunstschaatsen en zogenoemde Easygliders nadrukkelijk af omdat de kinderen hier niet goed op leren schaatsen.

Na het eerste jaar hopen wij natuurlijk dat kinderen het daarop volgend jaar weer doorgaan, of dat zij zich aanmelden bij de trainingsgroep op maandagavond. Klik hier voor de trainingstijden.
Wij stimuleren dit zeker, want de jeugd is onze toekomst.
Wie weet tot ziens op de IJsbaan!