Winnaars langebaan 2017 gehuldigd

3 april 2017 -

Vrijdag 31 maart huldigde IJsclub Kees Jongert de clubkampioenen langebaan 2017.

De clubkampioenen zijn Stijn Pletting (pupillen), Stefan Roovers en Merel Pletting (junior C), Tristan Hagen (junior B), Luc Heine en Maartje Heine (junior A), Jerry Röling (neo senior), Simon Wijte en Esther Pletting (senior), Ronald Pletting en Mieke Heine (masters).

Luc Heine ontving de Jos Niesten Trofee vanwege zijn goede inzet en prestaties.

De Jos Niesten Trofee wordt jaarlijks uitgereikt ter stimulering om op de ingeslagen weg verder te gaan en als beloning van de inspanningen van het afgelopen seizoen. Luc is lid van IJsclub Kees Jongert sinds 2007, begonnen als pupil D en nog steeds zijn club trouw.

Dit jaar rijdt hij bij de baanselectie waar hij als oudste van de groep de kartrekker is, wat hem goed afgaat. Reed sinds 2011 maar liefst 88 clubrecords en 21 wedstrijden. Heeft dit seizoen het NK allround junioren gehaald. Podium gehaald o.a. bij gewestelijk kampioenschap junioren A, gewestelijk kampioenschap sprint en Kees Jongert Bokaal. Reed dit jaar zijn eerste 10 km wat hem een clubrecord bij de junioren A opleverde.

Een terechte winnaar van de Jos Niesten Trofee.

De Henk Agterberg bokaal werd uitgereikt aan Marjon de Wit. De Henk Agterberg bokaal kun je niet winnen, maar moet je verdienen. De bokaal is bestemd voor iemand die zich op één of andere manier voor de club heeft onderscheiden. Marjon is lid van Kees Jongert sinds 2005, doet altijd mee aan evenementen van de club en is altijd bereid om te assisteren bij evenementen van de club. Zij is van de lange adem; reed al 20 keer de alternatieve Elfstedentocht op de Weissensee. Bij deze toertochten over 200 km eindigde zij in de uitslag bij de dames  onder andere 4 keer als eerste, 1 keer als tweede, 5 keer als derde, 3 keer als vierde en 1 keer als zesde. Op 11 januari 2016 reed Marjon in 19.48.73 een clubrecord op de 10 km bij de dames masters.

Hier staan de foto’s van de prijsuitreiking.